Back to Top
Zondag 05 Jul
86447 users - nu online: 1032 people
86447 users - nu online: 1032 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Leather Pride Nederland roept VVV ter verantwoording


door Bureau Redactie , 02 juli 2004

This article is also available in English


In het april-nummer van Gay News besteedden we aandacht aan de vreemde weigering van de Amsterdamse VVV om de gratis Gay Map Amsterdam te verspreiden. Men brengt liever een eigen plattegrondje aan de man, hoewel dat amper homo-informatie bevat. Dit artikel was voor Leather Pride Nederland bv (LPN), een samenwerkingsverband van Black Body, Rob, en Mister B., aanleiding om de VVV in een op 29 april gedateerde brief opheldering over deze beslissing te vragen.

Bij monde van Mr. Oswin E. Struik wijst LPN erop dat Amsterdam altijd bekend heeft gestaan als gay metropool: "Een status die niet onderschat moet worden als het om het toerisme gaat. En juist in dat toerisme begint Amsterdam binnen de gay scene zijn glans te verliezen," aldus de brief, waarin wordt verondersteld dat de VVV de "inkomstenbron van de homo-toerist" onderschat: "Andere steden in Europa zien, middels gay marketing, hun kans schoon en beginnen Amsterdam weg te drukken."

"Zo heeft een uitgever van een bekend homo/lesbo-blad in Berlijn, in samenwerking met de lokale VVV, een gids uitgebracht. 'Out-in-Berlin' is inmiddels in homo-gemeenschappen over de gehele wereld verdeeld en het aantal clicks naar hun website is overweldigend. Voeg daarbij nog eens de gids 'Gayfriendly Germany', uitgebracht in samenwerking met de Deutsche Zentrale für Tourismus, dan wordt snel duidelijk dat andere landen de 'homo-euro' als een belangrijk gegeven zien."



Vervolgens maakt LPN een rekensom over het economische belang van hun eigen evenement, dat zo'n tweeduizend homomannen naar Amsterdam trekt. Deze mannen verblijven gemiddeld vier dagen in Amsterdam en besteden dan zo'n tweehonderd euro per dag: "Voor de stad Amsterdam een economische impuls van 1.600.000 euro."

LPN wijst erop dat het succes van de Leather Pride vooral aan de doelgroep zelf te danken is, maar dat Amsterdam, en met name de VVV, dergelijke homo-evenementen tot een nog groter succes kan maken: "Zo heeft Amsterdam als handicap dat het te weinig grootschalige localiteiten voor evenementen en feesten heeft. [...] Het zou zonde zijn, óók economisch, als de stad Amsterdam nog verder zijn glans zou verliezen als metropool."

Nu kun je je afvragen in hoeverre de VVV invloed kan uitoefenen op de beschikbaarheid van party-ruimtes, maar anderszins zou de VVV wel degelijk meer kunnen doen om het imago van Amsterdam als homo-metropool in het buitenland op te poetsen. Wij zijn dan ook zéér benieuwd óf de VVV zal antwoorden op deze oproep van drie belangrijke homo-ondernemers, en nog benieuwder naar hoe dat antwoord zal luiden.
2x per maand het laatste van onze redacteuren en nieuws updates in je inbox

Uitschrijven kan met 1 klik













GERELATEERDMEER VAN BUREAU REDACTIEMEEST GELEZEN VAN BUREAU REDACTIE

Leather Pride Nederland roept VVV ter verantwoording

Bureau Redactie, in op 03 juli 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp




















bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media