Back to Top
Maandag 20 Jan
86405 users - nu online: 1444 people
86405 users - nu online: 1444 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Kuyichi - Een stoer en verleidelijk merk


door Bernardo van Eekhout in Mode & Lifestyle , 16 juni 2004

This article is also available in English


Kuyichi is de naam van de Peruaanse god van de regenboog. De legende gaat dat deze god van de Taquile-indianen boos op ze werd. Hij ontnam ze alle kleuren. Door het weven van schitterende dekens werden aan de Indianen de kleuren van de regenboog weer teruggeschonken.

Anno 2004 houdt het label Kuyichi zich bezig met het vervaardigen van “eerlijke” spijkerbroeken en andere kleding. Een product met een eerlijk verhaal. Pure denim. Dat is waar het Nederlandse Kuyichi voor staat. Een merk met een missie. Kuyichi creëert stijl met meerwaarde. Vandaar de grote plus in hun logo. De cirkel staat voor de wereld en het plusteken duidt op positiviteit.



De ontwikkelingsorganisatie Solidaridad is de oprichter van dit label. Na de Max Havelaar-koffie en de Oké-banaan wilde deze stichting eind 2001 met een eerlijke jeans op de markt komen, wat vooral slaat op de toepassing van schone katoen, biologisch geteeld zonder het gebruik van pesticiden.

De Peruaanse katoenboeren verdienen dankzij Kuyichi een normaal salaris aan hun oogst. Ze krijgen een gegarandeerde minimumprijs voor de geteelde katoen, ongeacht de schommelingen van de prijs op de wereldmarkt. Fair trade is één van de belangrijkste uitgangspunten voor dit merk.

Kuyichi wil laten zien dat landbouw anders kan worden bedreven. Met respect voor mens en milieu.

Wat Kuyichi van andere merken onderscheidt is de simpele filosofie zich ervan bewust te zijn hoe hun producten worden gefabriceerd, namelijk op een sociale en milieuvriendelijke manier en door te werken met ateliers die redelijke lonen en een menselijk werkklimaat garanderen.

Een eerlijk productieproces kost echter tijd. Kuyichi heeft de intentie die duurzaam te ondernemen en hoopt dat andere merken zullen volgen.




Conscious Style



Deze zomer brengt Kuyichi een funky fashioncollectie en een toonaangevende denimlijn.

De denim is uitgebreid met nieuwe modellen en de fashioncollectie is gegroeid.

Het denimsegment heeft twee nieuwe pasvormen voor mannen, namelijk de “bootcut” en de “straight leg”. De voornaamste denimsoorten zijn licht van gewicht.

Om een Kuyichi-jeans nog beter te onderscheiden van andere merken hebben ze een nieuwe achterzak ontwikkeld waarin een abstracte K is verwerkt.

De krachtige fashioncollectie bestaat uit sweatshirts met logo’s, lichtgewicht pilotenjacks en klassieke casual shirts.


Het kleurenpalet loopt van spetterend paars en blauw naar grijstinten en een vleugje felgroen.

Kuyichi wil laten zien dat mode en fair trade een ijzersterk duo zijn. Consumenten herkennen zich in deze denkstijl.

Niet alleen in Nederland maar ook in België, Zweden, Italië en Spanje; de landen waar Kuyichi wordt verkocht.

Ondanks alle extra’s wil Kuyichi geen liefdadigheidsproduct verkopen.

Het blijft op de eerste plaats een stoer en verleidelijk merk en in tweede instantie help je er ook nog mensen mee.




Voor verkooppunten www.kuyichi.com



Commentaar:
Re: Kuyichi - Een stoer en verleidelijk merk-


Reactie van Sas dd. 24 oktober 2006
Toevallig dat ik pas een programma op tv zag over eerlijke katoen (denk bij LINK) toen zag ik het merk Kuyichi voorbij komen. Dit jaar heb ik daar een paar dingen van gekocht zonder dat ik wist dat ik wist waar Kuyichi voor staat!
SUPER dus. ik ga zeker gericht zoeken naar meerder dingen van dit merk. Goed initiatief en.....super hip


Reactie van gaspy151 dd. 11 oktober 2004
Cool Label. Niet alleen vanwege hun leuke collectie. Maar ook het bedrijfs concept is super interesant!!!!










GERELATEERDMEER VAN BERNARDO VAN EEKHOUTMEEST GELEZEN VAN BERNARDO VAN EEKHOUT

Kuyichi - Een stoer en verleidelijk merk

Bernardo van Eekhout, in Mode & Lifestyle op 17 juni 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp








TOP STORIES

MEEST GELEZEN (6 mnd)IN MODE & LIFESTYLEIN NUMMER 153














bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media