Back to Top
Dinsdag 07 Jul
86447 users - nu online: 913 people
86447 users - nu online: 913 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Eyewear 2003


door Bernardo van Eekhout in Mode & Lifestyle , 29 juni 2003

This article is also available in English


Locatie: Docklands te Amsterdam
Datum: 15 februari
Temp. Buiten: min.10 graden
Temp binnen: tropisch warm


Tout zonnebrillen dragend Nederland en de absolute beau monde was bijeen gekomen in de immense hallen van Docklands voor de Zeiss Eye Fashion Show. Het thema?..”Night at the Beach”. En dat in hartje winter! De sturende kracht achter dit evenement is Richard Muls van Richard Optiek te Bloemedaal. Voor deze gelegenheid was Amsterdam Docklands in het noordelijk haven gebied van Amsterdam volledig omgebouwd en lekker warm gestookt voor het leukste strandfeest van het jaar... aldus het persbericht.



Een sfeer die doet denken aan die van St. Tropez of Ibiza. De aankleding was beter dan verwacht; de hal was opgedeeld in allerlei ruimtes waardoor het toch intiem aandeed. Her en der waren “ministrandjes” gecreëerd met gewillig poserende modellen in allerlei verleidelijke poses. De aanwezige fotografen flashten er gewillig op los. Hete luchtkanonnen zorgden inderdaad voor een zwoel temperatuurtje, terwijl het buiten flink vroor. Om al het hippe publiek te zien flaneren boden de lounge eilandjes een prima uitzicht op ze. Zachte, witte kubussen met pluche bekleed gaven je het gevoel in een club te zijn beland. Het was duidelijk een zaak van zien en gezien worden. “Spiegeltje spiegeltje aan de wand, ben ik de hipste in dit pand?”



Drie belangrijke sleutelwoorden voerden de boventoon: hip, mooi en trendy. De genodigden hadden vrijwel allemaal braafjes de vermelde dresscode opgevolgd ..... luchtige kleding. Het resulteerde in een hoog Roberto Cavalli gehalte. Een dresscode die toch echt niet voor iedereen is weggelegd. Maar gelukkig waren daar Patty Zomers en Nada van Nie aanwezig. Druk bezig met de opnames voor hun programma “ De Modepolitie” waarin slecht geklede mensen een complete herstyling krijgen. Gratis nog wel. Ze hadden het er nogal druk mee. Zo ook paparazzo fotograaf Joop Tellingen. Voor het maken van die ene foto van Romeo, Mattias Scholten of Gijs Staverman die er als vips rondliepen.



Aangezien wij van de pers waren hadden we gereserveerde plaatsen aan de catwalk in de tot “Beach” omgetoverde showruimte. In deze arena keek je vanuit twee tribunes neer op de catwalk die geheel en al uit zand bestond. Met zeegeluiden op de achtergrond en getint licht die een zonsondergang nabootste, waanden we ons op een overvolle strand. Meer dan 3000 bezoekers gingen het spektakel aanschouwen.

Naast zonnebrillen presenteerde men de badmode van o.a.: Bjorn Borg en de zomercollecties van Evisu, Closed, Hans Ubbink en Moschino. Een zonnebril wordt anno 2003 steeds meer geassocieerd met hip en trendy, dat was tijdens de presentatie wel duidelijk. Het is een onmisbaar mode-accesoire geworden. Voor iedere stemming en gelegenheid weer een andere trendy eye-catcher. Zijn oorspronkelijke functie, om de zonnestralen te weren, is ondergeschikt geraakt. En alle topmerken doen er aan mee.



Chanel, Bulgari, Christian Dior, Gianfranco Ferre laten allemaal juweeltjes van zonnebrillen zien. Dolce & Gabanna brengen superlichte brilmonturen die het gezicht zo omsluiten voor een Hollywood uitstraling. De modellen van Calvin Klein zijn modern en gestroomlijnd. De logo’s van C.K. zijn met een laser op de lens en shield aangebracht. De glazen zijn veelkleurig en hebben een kameleon effect: geel, blauw en rose allemaal op één lens. Het neusje van de zalm is toch wel de zonnebrillenlijn van Bulgari. Dit Franse juwelenhuis maakt echte sieraden voor het oog. Hun titanium modellen zijn bijvoorbeeld vederlicht. Exclusief voor Bono van U2 hebben ze een zonnebril ontworpen.



Een ander prestigemerk dat zich op de zonnebrillen heeft gestort is het eveneens Franse juwelenhuis Chopard. Om hun merk nog exclusiever te maken laten allerlei “ rich and famous” zich graag fotograferen met dit merk popster Elton John, actrices als Sharon Stone, Paz Vega, Gong Li dragen dit merk een warm hart toe. Bij Chopard schittert de slogan “ eenvoud siert de mens” in afwezigheid. “Only glamour & sparkle honey”, want ja die zonnestralen verblinden je al genoeg...
2x per maand het laatste van onze redacteuren en nieuws updates in je inbox

Uitschrijven kan met 1 klik













GERELATEERDMEER VAN BERNARDO VAN EEKHOUTMEEST GELEZEN VAN BERNARDO VAN EEKHOUT

Eyewear 2003

Bernardo van Eekhout, in Mode & Lifestyle op 05 juli 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp








TOP STORIES

MEEST GELEZEN (6 mnd)IN MODE & LIFESTYLEIN NUMMER 142














bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media