Back to Top
Zaterdag 29 Feb
86419 users - nu online: 950 people
86419 users - nu online: 950 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







lengte: 6 min. Printervriendelijke Pagina  
Portfolio - Return to Fire Island


door Rob Blauwhuis in Films & boeken , 14 mei 2009

This article is also available in English
lengte: 6 minuten


Geile uitspattingen in een fameus vakantieoord

Al sinds het vroege midden van de twintigste eeuw is Fire Island een vakantiespeeltuin voor homo’s uit New York die door de zomerhitte zelf constant op een punt van oververhitting staan en daarom vooral op seksuele avonturen belust zijn. Het wekt daarom niet echt verwondering dat de eerste grootschalige pornoproductie die werd gemaakt nadat in 1970 een Amerikaanse senaatscommissie had bepaald dat alle wetgeving op het gebied van de beschikbaarstelling van seksueel materiaal aan volwassenen ingetrokken moest worden, een ode aan “de jongens van Fire Island” was: Boys in the Sand (1971; nu beschikbaar op The Wakefield Poole Collection, 1971-86, uitgebracht door Mercury Releasing).


Deze film werd gedraaid door regisseur Wakefield Poole, die naar New York was gekomen om op Broadway als regisseur/choreograaf carrière te maken, en die uit afkeer van het schrikbarende gebrek aan kwaliteit van de hard-core films die meteen na de wetswijziging werden geproduceerd, in een opwelling had besloten dat hij veel betere neukfilms kon maken.


Boys in the Sand, waarvan de première in filmtheaters grootscheeps werd aangekondigd door middel van advertenties in onder meer The New York Times en Variety, bevatte seks-scènes die de standaard in de industrie voor de daaropvolgende decennia zouden bepalen. Ook vormde Boys in the Sand het glorieuze startpunt van de carrière van Casey Donovan, die wordt beschouwd als de “eerste echte homopornoster.”

Casey Donovan (echte naam Calvin Culver), die tot zijn overlijden in 1987 in zo’n twintig pornofilms meedeed, was met zijn blonde haar en blauwe ogen een prototype van de All-American Sex Star en meer in het algemeen van wat als de karakteristieke Amerikaanse homo werd gezien.

In haar studie Cherry Grove, Fire Island: Sixty Years in America’s First Gay and Lesbian Town (1993) schrijft Esther Newton namelijk dat de lange tijd unieke zichtbaarheid van homo’s op Fire Island een buitenproportionele invloed heeft gehad op de beeldvorming over wat het betekent homoseksueel te zijn: “het (foutieve) idee dat homo synoniem is met jong, blank, mannelijk, promiscue, artistiek aangelegd, en uit de middenklasse.”

Het is juist deze zienswijze die Michael Lucas exploiteert in zijn Return to Fire Island, waarmee hij bewijst dat Fire Island een kleine veertig jaar na Boys in the Sand nog steeds een uitgelezen locatie is voor het verfilmen van seksuele uitspattingen. Want ondanks fraaie opnamen van Fire Island, de huizen, het strand en zonsondergangen is het natuurlijk de seks waarom mensen naar Return to Fire Island grijpen.

Of Lucas’ mannen artistiek bevlogen zijn is niet duidelijk, maar ze zijn wel jong, blank en bovenal seksueel uiterst beschikbaar. Dit blijkt al meteen in de eerste scène als klusjesman Rod Barry z’n werk in de steek laat om de keurig in het pak gestoken Jackson Wild de weg naar het Belvedere Hotel te wijzen. Als Jackson bij aankomst zonder iets te zeggen naar binnen wil gaan, vraagt Rod hem of er geen bedankje of een fooi afkan. Jackson antwoordt dat hij hem over een uur meer kan betalen dan hij in een week verdient, waarop Rod besluit dat dit soort arrogante praatjes om een harde aanpak vragen. En dat werkt!

Binnen de kortst mogelijke tijd sluiten Jackson’s lippen zich gretig rond Rod’s harde mannelijkheid en als hij daardoor tot volle geilheid is gekomen, moet z’n kont eraan geloven. Ik wil niet zeggen dat hij de beurt van z’n leven krijgt, want later in de “Director’s Cut” van Return to Fire Island wordt hij nog verschillende keren stevig onder handen genomen, maar hij wordt zeker flink geneukt. Overigens duidelijk niet voor het eerst van z’n leven, want Jackson is - net als alle andere onderliggers in Return to Fire Island - geen onbeschreven blad waar het anale lusten betreft. Liefhebbers van (zogenaamd) nauwe, maagdelijke kontjes kunnen Return to Fire Island beter links laten liggen, maar de pornoconsument die houdt van onderliggers die volmaakte sletten zijn, komt volop aan zijn trekken.

De twee delen van Return to Fire Island bevatten in totaal tien seksuele ontmoetingen - soms duo’s, soms trio’s - en het zou te ver voeren die hier allemaal de revue te laten passeren. Binnen de hierboven omschreven beperkingen (blank, relatief jong) heeft Michael Lucas een tamelijk diverse cast voor de camera gehaald. Zo gaan in de tweede scène van het eerste deel de beiden behaarde en bebaarde Wilfried Knight en Mike Dreyden op de zonnewaranda van het hotel met elkaar aan de gang, terwijl in scène vier Knight de twinks Andy Kay en Ryan Raz naar een afgelegen deel van het hotel volgt, waar beide jongens als uitgehongerd gezamenlijk “daddy’s” pik met hun tong en hun mond verwennen.

Voor Wilfried Knight is dit slechts voorspel, want als hij eenmaal op volle toeren is neukt hij eerst Andy en daarna krijgt ook Ryan een stevige veeg. Voor de blijkbaar onverzadigbare Ryan is dit overigens niet genoeg, want in de volgende scène wordt zijn kont, na het nodige orale voorspel, ook nog eens door Nick Capra en Ridge Michaels fors onder handen genomen.

Ryan is overigens niet de enige onverzadigbare onderligger op Michael Lucas’ Fire Island, want in de eerste scène van deel twee zien we hoe de arrogante Jackson Wild in een snackbar de Braziliaanse kok Rafael Alencar naar zich toe wenkt. Als die achter de bar voor hem staat, laat Jackson een worstje op wulpse wijze helemaal in z’n mond verdwijnen en loopt daarna weg. Hij laat de sleutel van z’n hotelkamer echter op de bar liggen en voor Rafael is deze wenk genoeg.

Als Jackson even later in een strakke zwemslip ligt te zonnen, stapt de Braziliaan het terras op. Het moet gezegd, ondanks zijn arrogante gedrag weet Jackson wat pijpen is, maar hij is bovenal een ware meester in het mannen met z’n kont verwennen. Terwijl hij Rafael aan het pijpen is, stroopt hij z’n zwemslip alvast onder z’n billen zodat de kok weet waar z’n gereedschap eigenlijk nodig is. Een heetbloedige Braziliaan laat zo’n uitnodiging natuurlijk niet aan zich voorbijgaan en al spoedig wordt Jackson’s ervaren hol aan de stootkracht van Rafael’s forse pik onderworpen. Wie echter dacht dat Jackson Wild de ultieme onderligger is, heeft nog niet Danny Parker in de derde scène van deel twee gezien, die daarin “Lucas Exclusive” Ben Andrews, die een jongensachtige kop én een hengstenlul heeft, ter wille moet zijn.



Wie weet dat Danny (die toen nog de achternaam Delta droeg) in Lucas’ eind vorig jaar verschenen Flip This! als jeugdige priester graag handmatig anaal wordt verwend en ook qua dildo’s voor geen kleintje vervaard is, zal begrijpen dat hij, ondanks z’n gekreun en gesteun, Ben Andrews’ een size-queen tot kwijlen brengende pik moeiteloos ontvangt en zich als volleerde slet laat neuken.

Hoewel de verschillende mannen op Fire Island hierna nog niet uitgenaait zijn (zo wordt de kont van die andere gretige onderligger, Jackson Wild, in de laatste scène ook nog eens het speeltje van de lusten van Wilfried Knight en Michael Lucas), brengt Danny’s optreden mij bij een laatste punt. De “Director’s Cuts” van veel Lucas-producties bevatten vaak de meer uitbundige vormen van anale seks, zoals vuistneuken, klysma’s en de toepassing van buitenformaat dildo’s, speculums en andere seksspeeltjes. Wie daarop ook bij Return to Fire Island had gehoopt, komt bedrogen uit.



De seks in deze productie bestaat uitsluitend uit rechttoe-rechtaan neukwerk, hoewel doorgaans van stevig kaliber, én met uitzondering van Michael Lucas’ geliefdste kinky variant (afgezien van het likken van voeten en zuigen aan tenen): pisseks (niet voor niets heet een van zijn recente producties kortweg Piss!).

Het bonusmateriaal bevat namelijk (naast veel meer) niet alleen twee extra scènes waarin Michael Lucas zelf aan de slag gaat met onderliggers Ryan Raz en Rusty Stevens, maar ook een reeks korte scènes waarin verschillende acteurs een gouden douche over zich heen krijgen. Het antwoord op de vraag of die verkoeling brengt of juist voor meer verhitting zorgt, heeft de kijker in het voorgaande kunnen zien.

Return to Fire Island: Director’s Cut Extended Edit (set van 3 dvd’s plus full-color fotoboekje). Geregisseerd door Michael Lucas. Totale speelduur: 488 minuten; film: 241 minuten + veel bonusmateriaal






Commentaar:
Re: Portfolio - Return to Fire Island-


Reactie van Etiel Smithen dd. 27 januari 2010
de jongens die in deze film spelen zijn sexy hot lekker









GERELATEERDMEER VAN ROB BLAUWHUISMEEST GELEZEN VAN ROB BLAUWHUIS

Portfolio - Return to Fire Island

Rob Blauwhuis, in Films & boeken op 14 mei 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp







In het nieuwste nummer, Gay News 343, maart 2020





















bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media