Back to Top
Vrijdag 24 Jan
86407 users - nu online: 1681 people
86407 users - nu online: 1681 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Tourisme - Homoseksueel, maar niet homogeen


door Redaktie in Algemeen , 25 september 2008

This article is also available in English


Bijeenkomst over effectieve marketingstrategie voor de homoreismarkt

Lesbische en homoseksuele reizigers kennen dezelfde brede demografische segmentatie als de heteroseksuele reizigerspopulatie. Een gepensioneerd lesbisch stel zal geheel andere verwachtingen over hun ideale vakantie hebben dan een eenentwintig-jarige rugzaktoerist, maar toch is de traditionele visie binnen de reisindustrie dat er slechts één enkele “homomarkt” bestaat.


Het verkeerde beeld binnen de industrie dat homoreizigers een homogene marketingdoelgroep vormen zal onderzocht én in twijfel worden getrokken op de Out Now Gay and Lesbian Masterclass van de World Travel Market (WTM) in november in Londen.
Voor het derde achtereenvolgende jaar heeft de WTM de vooraanstaande marketingexperts op het gebied van homoreizen, Out Now, aangezocht om hun onderzoek naar de homoreismarkt en de uitkomsten daarvan te presenteren tijdens de WTM. Dit jaar zal Out Now de basiskennis onderzoeken die de toeristenindustrie nodig heeft om profijt te slaan uit het tot nu als erg homogeen beschouwde maar lucratieve homosegment van de internationale reisindustrie. Homo’s en lesbo’s vormen ongeveer zes procent van de wereldbevolking, maar zijn verantwoordelijk voor ongeveer tien procent van de totale uitgaven aan reizen.


De Out Now Gay Marketing Class zal worden voorgezeten door Ian Johnson, oprichter en directeur van Out Now. De Masterclass draagt dit jaar de titel Homoseksueel, maar niet homogeen: Het belang van marktsegmenten bij de verkoop van reizen aan de homo- en lesbomarkt en zal zich diepgaand bezighouden met de verschillende uiteenlopende submarkten binnen de groep homoreizigers en onderzoeken hoe iedere individuele subcategorie het best kan worden benaderd.

“Het grootste deel van de reisindustrie moet zich nog gaan realiseren dat bij het benaderen van de homoreismarkt één maat zelden iedereen past,” meent Johnson. “Homo’s en lesbiennes vormen een erg gedifferentieerde groep en binnen het totaal van deze markt zijn er veel verschillende en onderscheidbare segmenten van homoreizigers."

"Out Now heeft belangrijke lucratieve clustersegmenten van homoreizigers geïdentificeerd. We kijken er naar uit tijdens de WTM de uitkomsten en strategische implicaties te belichten van ons onderzoek naar de vraag hoe de inkomsten uit reizen gemaximaliseerd kunnen worden en hoe de marketinginspanningen ten opzichte van deze segmenten homoreizigers doeltreffend aangepakt kunnen worden. Je verwacht in de algemene markt niet dat een toerist van Generatie X de interesses deelt van een gepensioneerde of iemand op huwelijksreis, en dat moet je ook niet doen als het om homoseksuele of lesbische reizigers gaat. Er is niet één enkele ‘homomarkt,’ er zijn veel submarktsegmenten. Onze taak als marketingspecialisten is het de industrie te helpen begrijpen welke van deze segmenten commercieel het meest zinvol zijn om te ontwikkelen en strategieën te bedenken en te verwezenlijken die de inkomsten verhogen door zich op homoreizigers te richten.”



Tijdens een panelbijeenkomst op de Masterclass zullen verschillende homomarktspecialisten praktisch inzicht bieden in de cruciale rol die marktsegmentatie moet spelen om marketing effectief op homoreizigers af te stemmen. Sprekers zijn onder anderen Kim Watson, Media Director van Millivres Prowler, een van Europa’s grootste uitgevers van homomedia, die zal uitleggen welke invloed segmentatie heeft op de inkoop en strategie in de homomediamarkt. Carlos Kytka, de Europese Ambassadeur van IGLTA (International Gay and Lesbian Travel Association), de belangrijkste organisatie van de homoreisindustrie, zal nader ingaan op het belang van begrip voor de diversiteit die bestaat binnen de toeleveringsketen van organisaties die homotoeristen willen benaderen, en Dick Stroud, Managing Director van 20plus30 Consulting, zal aandacht vragen voor feiten die aantonen hoe oudere homotoeristen zich onderscheiden van jongere generaties en zal de daaruit voortvloeiende implicaties voor de reisindustrie bespreken.

Tijdens de Masterclass zullen verschillende belangrijke marktsegmenten als case-study’s naar voren worden gehaald: de homoseniorenmarkt, de jongerenmarkt, de lesbische markt en de groeimarkt voor homohuwelijksreizen. Bovendien zal de meest recente waarde van de uitgavecijfers van de totale homo- en lesbomarkt worden bediscussieerd, tezamen met nieuwe onderzoeksuitkomsten over de toenemende waarde van homohuwelijksreizen. WTM-voorzitter Fiona Jeffery verklaart: “Het homoseksuele en lesbische segment binnen de reisindustrie blijft groeien en zich ontwikkelen. WTM blijft continue nieuwe inzichten bieden in deze groeimarkt en nu steeds meer regio’s en landen officieel homo- en lesbopartnerschappen erkennen, zullen de huwelijksreis en het homoreispotentieel voor de industrie een belangrijk onderwerp zijn om te leren begrijpen en er munt uit te slaan.”













GERELATEERDMEER VAN REDAKTIEMEEST GELEZEN VAN REDAKTIE

Tourisme - Homoseksueel, maar niet homogeen

Redaktie, in Algemeen op 02 januari 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp




















bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media