Back to Top
Zaterdag 25 Jan
86407 users - nu online: 1296 people
86407 users - nu online: 1296 people login
VAN ONZE EDITORS
Share:







Printervriendelijke Pagina  
Fashion - Marc O’Polo en Timberland


door Bernardo van Eekhout in Mode & Lifestyle , 20 januari 2008

This article is also available in English


De urbane nonchalance van Marc O’Polo

De stijl van het Zweedse kledinglabel Marc O’Polo kan het best worden omschreven als European Urban Casual. Door de jaren heen heeft Marc O’Polo zijn eigen stijl duidelijk ontwikkeld, waarbij mode nooit een oppervlakkige zaak was. Dit wordt weergegeven door de bepalende kernwoorden van het merk: natuurlijk, eenvoud, kwaliteit en innovatie. In tijden waarin technische materialen zoals polyester hoogtij vierden, gebruikte Marc O’Polo alleen natuurlijke materialen zoals katoen en linnen.


Deze beslissing is waarschijnlijk de reden geweest voor het doorzettend succes en de innovatieve reputatie van het merk in de mode-industrie; geheel tegen de stroom en de massa in.
Dit jaar ging Marc O’Polo nog een stap verder naar méér bewustzijn en verantwoordelijkheid in het consumeren van mode en lanceerde het Organic Cotton. Een collectie bestaande uit unieke en eigentijdse gebreide modellen van organische katoen. Vandaag de dag betekent Organic zeker niet saai of ouderwets, maar juist “zorgen voor” en “een stapje voor zijn.”



Deze houding beïnvloedt de hedendaagse lifestyle en heeft niet alleen zijn weerslag in de mode-industrie. Juist nu, in tijden van klimaatverandering, zoeken mensen duurzame waarden voor hun omgeving en toekomst. Want Organic Cotton houdt in dat er geen toepassing is van bestrijdingsmiddelen voor de katoenteelt, ondersteuning van de sociale omstandigheden van de boeren en eerlijke prijzen en handelscondities. Hét gezicht van de Marc O’Polo wintercampagne is het Deense model Mathias Lauridsen. Op dit moment nummer 1 in de top-50-ranking van mannelijke modellen op www.models.com. En tevens is hij het gezicht van het Gucci parfum Pour Homme 2.


Timberland, milieuvriendelijk en stoer

De herencollectie voor herfst/winter 2007-2008 van Timberland is geïnspireerd op de confrontatie van een authentieke stijl met moderne invloeden. Zoals je die aantreft in de Baltische staat Estland. Waarbij Timberland de fijnste materialen en de recentste technologie gebruikt voor deze collectie. Bijzondere kleuren en kwalitatieve materialen komen bovenop belangrijke functionele eigenschappen zoals waterbestendigheid en thermische isolatie. De collectie is verdeeld in drie thema’s: Denim Pod, Merchant Square en Frozen Coast. Eenvoudige, op militaire kleding geïnspireerde ontwerpen vormen de Denim Pod collectie. Met klassiek marineblauw, geweven plaids en zacht denim als voornaamste items. De T-shirts, indigo jeans en op werkkleding geïnspireerde broeken zijn vervaardigd uit organische materialen en dus milieuvriendelijk.



De sterk aan winden blootgestelde kusten van Estland waren de inspiratiebron voor de stoere kleding van het thema Frozen Coast. Kleren met technische snufjes die de nodige warmte en bescherming bieden. IJzige neutrale tinten en rijke bes-kleuren zijn de belangrijkste kleuren binnen dit thema. Timberland’s inspanningen om te vernieuwen worden geïllustreerd door veelzijdige producten zoals de 2-in-1 jasjes met thermische isolatie en handige opbergsystemen.

Daarnaast is Timberland als label erg betrokken bij het milieu en hoe de opwarming van de aarde tegen te gaan. Zo gebruiken ze organisch katoen voor een groot deel van hun kledingcollectie: hun Indigo jeans bestaat al voor honderd procent uit organisch katoen, zonder dat het chemisch geverfd is. En hun collectie is gefotografeerd op IJsland: daar waar de effecten van opwarming het meest direct zichtbaar zijn.












GERELATEERDMEER VAN BERNARDO VAN EEKHOUTMEEST GELEZEN VAN BERNARDO VAN EEKHOUT

Fashion - Marc O’Polo en Timberland

Bernardo van Eekhout, in Mode & Lifestyle op 26 januari 2020
Reageren? Jouw reactie:

Je naam:
Email (wordt niet getoond):
min. 15 karakters, geen links of html svp








TOP STORIES

MEEST GELEZEN (6 mnd)IN MODE & LIFESTYLEIN NUMMER 196














bottom image




Entire © & ® 1995/2020 Gay International Press & Stichting G Media, Amsterdam. All rights reserved.
Gay News ® is een geregistreerde merknaam. © artikelen Gay News; duplicatie niet toegestaan. Opname uitsluitend na schriftelijke toestemming van uitgever, met verplichte bronvermelding gaynews.nl. Door derden overgenomen artikelen worden in rekening gebracht, en zo nodig geincasseerd. Gay News ISSN: 2214-7640, ISBN 8717953072009. Gay News op Wikipedia.
Volg Gay News:
Twitter Issuu
RSS RSS Editors
zelfstandige Escortboys

CMI
Neem contact op
Abonneren
Adverteren






© 1995/2020 Gay News ®, GIP/ St. G Media