86407 users - nu online: 1683 people
86407 users - nu online: 1683 people login

Printervriendelijke Pagina
Porn DVD Review

door Peter Rupardi in Films & boeken , 26 september 2006

Lukas Ridgeston’s eerste optreden in Boytropolis, Part 1

Allemaal kennen we het gezegde “goedkoop is duurkoop,” maar lang niet altijd gaat dat op. De consumentenbond laat regelmatig weten dat een bepaald product uit het Liddle-schap vele malen beter is dan hetzelfde product van een A-merk, en voor een aanzienlijk lagere prijs. In de wereld van de porno is het niet veel anders, al zal het nog steeds een financiële aderlating vergen om dat zelf uit te vinden. Dat hebben wij nu maar eens voor je gedaan.

We wilden eens kijken of er verschil bestaat tussen een dvd van nog geen twintig euro (Men’s Best) en bijvoorbeeld het oeuvre van Bel Ami, welke producties doorgaans voor net geen zestig euro per dvd te koop zijn. Eurocreme kon het aanvankelijk hoge prijsniveau door de geboden kwaliteit niet handhaven en is intussen gezakt naar prijzen van gemiddeld vijfendertig euro. En Falcon doet zijn nieuwste producties voor de prijs van zo’n vijfenvijftig euro van de hand, terwijl je voor oude opnamen die van VHS zijn overgezet op dvd nog steeds zo tegen de veertig euro moet betalen.

Men’s Best is een Deense productiemaatschappij die zich voornamelijk richt op jongens in de breedste zin. Boys, bengels, Buben en schooljongens, die met elkaar de meest erotische avonturen beleven. Alle jongens zijn weliswaar achttien jaar of wat ouder maar met de aankleding en een juiste casting kun je veel suggereren. En dat is wat de liefhebber wil. Wij bekeken Boytropolis, Part 1. En kijk, dat was meteen een verrassing, want in deze film kun je het eerste optreden bewonderen van niemand minder dan Bel Ami superstar Lukas Ridgeston. Boytropolis bestaat uit twee delen. In Part One doen maar liefst tien jongens mee, verdeeld over vijf scènes.

De kwaliteit wisselt nogal, het is allemaal minder gepolijst en veel minder geregisseerd, iets waar we ons soms nogal aan ergeren bij de duurdere merken waar shots eindeloos worden overgedaan en de verveling bij de jongens daardoor onvermijdelijk en zichtbaar toeslaat. Doch niet in deze film: duidelijk is te zien dat de regisseur de jongens zo lang mogelijk hun gang laat gaan en pas ingrijpt als de cameraman zijn werk bijna niet meer kan doen.

De cameraman is trouwens ook geen onbekende, want dat blijkt een vroegere ster uit de stal van Cadinot te zijn, die als acteur ruime ervaring heeft opgedaan bij de oude meester en het klappen van de zweep dus letterlijk en figuurlijk kent. De locaties waar werd gefilmd zijn uitstekend en gevarieerd. De keuze is natuurlijk aan de koper, maar gaat je voorkeur uit naar ongecompliceerde, haast ongeregisseerde en intense seks dan is twintig euro voor anderhalf uur seksplezier geen geld.
De films uit de serie Men’s Best zijn, inclusief deze film, verkrijgbaar via www.gaymailorder.com. Of te bestellen via de advertentie elders in Gay News.

Boytropolis, Part 1
Men’s Best